Haberler

Sektörün Yenilikçi Yüzü: UMA

Motosiklet piyasasındaki pek çok bileşen konusunda yaklaşık 10 yıldır etkili bir duruş sergileyen Uğur Şirketler Grubu bünyesindeki UMA (Uğur Motorlu Araçlar), sürekli geliştirdiği modern teknoloji,satış kabiliyeti ve müşteri memnuniyetini önemseyen bakış açısı ile bulunduğu yeri sağlamlaştırdı.

2013 yılında motosiklet aksesuar ve yedek parça ürünlerini tek bir çatı altında toplayarak Motovento markasıyla aksesuar piyasasına da hızlı bir giriş yapan UMA, 2014 yılının ikinci yarısında www.kaskcim.com web adresi üzerinde, online satış mağazası oluşturarak farklı marka ve model kask çeşitlerini tüketicilerle buluşturmak amacıyla, dünya çapında tanınmış kask markalarını, distribütörlük anlaşmaları ile bir araya getirdi.

Sektörde lider ve öncü konumunu devam ettirme hedefi ile hizmet veren UMA, Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Faysal Takmaklı ile Motoron Dergisi yetkilisi tarafından keyifli bir röportaj gerçekleştirildi. Yapılan röportaj sırasında geçmişe dair değerlendirmeler alındı ve gelecek planlar hakkında konuşuldu:

UMA Genel Müdürü Faysal Takmaklı:
“Başarımızın en temel nedeni müşteriye verdiğimiz değerdir.”dedi.

---10 yıldır satış adetleriyle liderliğinizi koruyorsunuz, bu başarının altında yatan gerçek sebep nedir? Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler nelerdir?                

Faysal Takmaklı: Bizce başarımızın temeli, müşterilerimize verdiğimiz değer ve onlara duyduğumuz saygının bileşeni olan “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” anlayışı oluşturuyor. Müşteri odaklı yaklaşımımızın yanı sıra ürünlerimizi ve kendimizi, sürekli gelişim ilkesi ile desteklememiz de önemli bir etkendir.

---Fiyat politikası bu başarıda ne ölçüde etkin?                                                                                                                                                                

Faysal Takmaklı: Sürekli gelişim ilkemiz ile ürünlerimizin kalitesini artırmak ve makul fiyat politikasını her zaman benimsedik. 10 yıldır satış lideri olmamızın da, benimsemiş olduğumuz ilkeler doğrultusunda yerinde kararlar verdiğimizin bir göstergesi olduğunu düşünüyoruz.

---Satışlarınızı artırmak için yıl içinde düşündüğünüz kampanyalar nelerdir?                                                                                                              

Faysal Takmaklı: Bankalar ile yapılan anlaşmalar sonucu hazırladığımız ve tüm yıl devam etmesini planladığımız 9 taksit fırsatı ile müşterilerimizin motosiklet sahibi olma imkanını artırdığımızı düşünüyoruz.                                                                                                                                                                  

---Uzakdoğu’nun ithalata dayalı istilasından sonra üretim merkezli yayılma politikasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Dünya markalarının Türkiye’de üretim üsleri
kurmaları, kısa ve uzun vadede ne gibi sonuçlar doğuracaktır?
 

Faysal Takmaklı: Bir ülkeyi kalkındırmanın en önemli faktörden biri sanayi yani üretimdir. Bir üretim tesisinin yatırımı ve işletmesi şüphesiz ki kolay değil. Ancak uzun vadede gerek müşterilerimize iyi fayda sağlamak, gerekse ülke ekonomisine katkıda bulunmak için üretim tesisi kurmak mutlak gerekliliktir.                          

--Pazarda büyümenin hangi segment dahilinde (cc ve type) olacağını düşünüyorsunuz?
 

Faysal Takmaklı: Ülkemizde motosiklet pazarı hala hak ettiği seviyeye gelememiştir. Beklenen seviyenin altında seyir etmesi sebebiyle, Türkiye için motosiklet pazarını yeni gelişmekte olan bir pazar olarak söyleyebiliriz. Bu sebeple de ilk başlangıç ürünleri olan 100cc ve 125cc ürünler hala ön planda. UMA olarak yaptığımız yatırımlar ile motosiklet pazarının büyümesine katkı sağlayarak daha iyi seviyelere taşıyacağımız inancındayız.                                                                            

---Müşterilerinizi nasıl tanımlıyorsunuz,müşterileriniz nelerden etkileniyor?


Faysal Takmaklı: Biz müşterilerimizi, marka ve ürünlerimize bağlı olan, UMA’nın sunduğu tüm hizmet ve ürünlere sahip olmayı tercih eden paydaşlarımız, paylaşımcılarımız olarak görmekteyiz. Müşterimiz yani kullanıcılarımız en çok UMA ailesinin kendilerine gösterdiği ilgi, alaka ve yakınlıktan etkileniyor.

---Motovento olarak motosiklet ve sürücü ekipmanları getirmeye başladınız, başlangıç hedefleriniz ile önümüzdeki yıla ilişkin hedefleriniz ve planlarınız değişti mi? Aksesuar ve ekipman konusunda gelecek planlarınız neler? Motosikletten sonra bu konuda da liderliği hedefliyor musunuz?
 

Faysal Takmaklı:Motovento, uzun yıllar yapılmış araştırma ve fizibilite çalışmaları sonucu ortaya konmuş bir projedir. Öncelikle hedefimiz sürücülerin güvenliğini ve rahatlığını ön planda tutarak, keyifli bir sürüş yapmalarını sağlamaktır. Bu hedeften yola çıkarak motosiklet kullanıcılarının beklenti ve taleplerine kolayca ulaşabilmelerini sağlamak için motosiklete dair her şeyi Motovento çatısı altında topladık. Ve her geçen gün ürün gamımızı, müşterilerimizin istek ve talepleri doğrultusunda arttırmaya devam ediyoruz. İnanıyoruz ki vermiş olduğumuz “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” ve “Üstün Hizmet Kalitesi” politikalarımızla ve her geçen gün artan distribütörlüğünü aldığımız farklı markalarla da motosiklet sektöründe varlığımızı katkılarımızla arttırmayı hedefliyoruz.

1 Kasım 2014 Cumartesi


Tüm Haberler
SOSYAL MEDYADA MONDIAL

Mondial resmi sosyal medya sayfaları üzerinden bizi takip edebilirsiniz.

E-BÜLTEN KAYIT

Mondial E-Bülten'e kayıt olarak Mondial ile ilgili yeniliklerden ve gelişmelerden haberdar olun.

MONDIAL TÜKETİCİ DANIŞMA HATTI

Merkezimiz ile iletişime geçerek tüm sorularınız için yardım alabilirsiniz.

+90 444 80 850 800 448 3 862